Szkoła Podstawowa nr 10 w Zgierzu

Rok szkolny 2016/2017

strona 2 3 4 5 6 7 8

ZAKOŃCZENIE ROKU

23 czerwca 2017 roku odbyła się uroczystość zakończenia zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2016/2017. Uczniowie klas III a i III b pod opieką wychowawczyń przygotowali program artystyczny dla uczniów oddziału przedszkolnego i klas I-II, nauczycieli, rodziców i pracowników szkoły. Po części artystycznej Dyrektor Szkoły wyróżnił uczniów klas III oraz zasłużonych rodziców, którzy angażowali się w życie klasy i szkoły. Po zakończonej ceremonii uczniowie udali się do swoich sal na ostatnie przedwakacyjne spotkania. Na forum klasy otrzymali z rąk wychowawców świadectwa i pamiątkowe książki.

ZABAWA UCZNIÓW KLAS SZÓSTYCH

31 maja uczniowie klasy VI A i VI B bawili się w szkole na imprezie zorganizowanej dla nich wspólnej przez rodziców i wychowawczynie. Na to popołudnie korytarz szkolny zamienił się w salę dyskotekową. Oprócz świateł i pokazów multimedialnych puszczane były dymy, co jeszcze bardziej ubarwiło nastrój imprezy. Całość w sposób profesjonalny prowadził DJ Tarcza, więc zabawa była wyśmienita. Rodzice przygotowali poczęstunek i zamówili pizzę, aby nikomu nie zabrakło siły do tańca.

WYCIECZKA UCZNIÓW KLAS 3A I 3B

Uczniowie klas III a i III b wybrali się na ostatnią wycieczkę ze swoimi wychowawczyniami w Beskid Sądecki. Wyruszyli we wtorek, 30 maja. W drodze do Muszyny zatrzymali się w Krakowie. Zwiedzili tam piękny Wawel, Stare Miasto, Kościół Mariacki. Ochłodzili się smacznymi, krakowskimi lodami.   Następnie udali się do miejsca zakwaterowania- pensjonatu „Mimoza” w Muszynie. Po wyczerpującym dniu był czas na wspólne rozmowy, podzielenie się wrażeniami i przygotowanie do drugiego dnia wycieczki.
Następnego dnia po obfitym śniadaniu wyruszyli do najstarszej i najpiękniejszej kopalni soli w Bochni. Dzięki paniom przewodniczkom uczniowie zostali przeniesieni w czasie. Największą atrakcją był zjazd w podziemia kopalni. Tam przejechały się kolejką, zapoznały z historią wydobywania soli za pomocą pokazów multimedialnych i specjalnych ekspozycji. Dzieci odbyły podróż przez historię górnictwa solnego rozpoczynającą się w epoce panowania księcia Bolesława Wstydliwego i księżnej Kingi. Spotkania z polskimi królami, żupnikami genueńskimi, a także duchem mnicha cystersa stanowiły niecodzienną lekcję historii. Słuchowiska przestrzenne, animacje oraz interaktywne prezentacje ukazały rozwój techniki górniczej na przestrzeni wieków.
Trzeciego dnia,  1 czerwca, czyli w upragniony przez wszystkich milusińskich DZIEŃ DZIECKA czekało naszych uczniów mnóstwo atrakcji. Już podczas śniadania wszystkie dzieci otrzymały słodkie prezenty. Następnie udały się na zwiedzanie Krynicy Zdroju. Po wjechaniu kolejką gondolową na najwyższy szczyt w Paśmie Joworzyny, czekało na nich mnóstwo atrakcji: szalony klaun, który organizował  zabawy muzyczno-ruchowe i rozdawał pyszną watę cukrową,  zjeżdżalnia, skoki w piłeczkach, skręcanie z balonów różnych zwierzątek, otrzymywanie drobnych prezentów. W centrum uzdrowiska dzieci udały się do  pijalni wód zdrojowych. Z wielką radością gasili  swoje pragnienie leczniczą  wodą. Potem degustowały  florenckie lody.
W powrotnej drodze do Muszyny dzieci zwiedzały Muzeum Pszczelarstwa w Kamiannej. Podziwiały ule w kształcie różnych domków.
Słoneczne popołudnie sprzyjało odwiedzeniu ogrodów sensorycznych w Muszynie.  Ogród podzielony jest na strefy: zdrowia, zapachową, wzrokową, słuchową, dotykową i smakową. Nasi uczniowie podziwiali z wieży widokowej piękne krajobrazy Beskidu Sądeckiego, jak i również ujrzały w oddali wysokie szczyty Tatr.
Ostatni  dzień wycieczki dzieci spędziły w największym w Polsce Parku Ruchomych Dinozaurów ZATORLAND. Pakiet premium pozwolił na wstęp do wszystkich parków. Zwiedzanie uczniowie  rozpoczęli seansem w kinie 5D. Dzięki filmowi poznały historię  tych ogromnych i prahistorycznych zwierząt. Następnie na gęsto zalesionym terenie zobaczyły 100 różnych eksponatów dinozaurów. Niektóre modele były ożywione, co podniosło atrakcyjność oglądania i słuchania. W Parku Mitologii, uczniowie pływali na tratwach i wsłuchiwali się w opowieści o greckich bogach, herosach i mitycznych stworzeniach. W Parku Owadów podziwiali 16 gigantycznych figur tych zwierząt oraz wystawę wypreparowanych okazów, pochodzących z różnych zakątków naszego globu. Przemierzając kręte ścieżki Parku Bajek z przyjemnością zaglądały do domków, w których mieszkały postacie ze znanej literatury dziecięcej. Uczniowie zwiedzili również Dom do Góry Nogami.
Wieczorem, po tak wyczerpującej, ale pełnej wrażeń wycieczce, wszyscy szczęśliwie wrócili do swoich rodziców.

FINAŁ MIEJSKI CZWARTKÓW LEKKOATLETYCZNYCH W ALEKSANDROWIE ŁÓDZKIM

Najlepsi uczniowie z naszej szkoły zakwalifikowali się do udziału w eliminacjach do   Miejskiego Finału Czwartków Lekkoatletycznych.
Byli to następujący uczniowie:
Najwartościowsze wyniki osiągnęli:
Justyna Gaweł w biegu na 600 m. z czasem-2.02,00
Bartosz Matczak w biegu na1000 m. z czasem- 3.19,00
Justyna i Bartek będą reprezentować naszą szkołę na Ogólnopolskim Finale Czwartków Lekkoatletycznych.
Dużym sukcesem tych uczniów jest sam awans do zawodów rangi ogólnopolskiej.

XXXIV OGÓLNOPOLSKI BIEG "O SREBRNE CZÓŁENKO WŁÓKNIARSKIE"

W tych zawodach naszą szkołę reprezentowali następujący uczniowie:
Klaudia Płaczkowska
Julian Lewiński
Antoni Przybył
Mateusz Pawłowski
Wśród naszych uczniów najlepiej zaprezentowali się:
BARTOSZ MATCZAK- II miejsce

KARINA OWCZAREK
III miejsce
W klasyfikacji zespołowej nasza szkoła zajęła I miejsce, zdobywając sprzęt sportowy.

SUKCESY MATEMATYCZNE

W maju ogłoszono wyniki Międzynarodowego Konkursu „Kangur matematyczny”, który odbył się 16 marca 2017 r.
W tegorocznej edycji brało udział 59 uczniów z klas II
VI naszej szkoły.
Wynik bardzo dobry, który jest najlepszy w szkole, uzyskał Michał Tomczak kl. V A
kategoria Benjamin (opiekun B. Ruman)
Poza tym wyróżnienia zdobyli następujący uczniowie wymienieni w kolejności zdobytych punktów i kategorii klas.
W kategorii Żaczek:
Świerczyński Maksym kl. II C (opiekun - R. Szymańska),
Janyska Maria kl. II B (opiekun - M. Pardej),
Pietruszka Kacper kl. II B (opiekun - M. Pardej),
Marciniak Paulina kl. II B (opiekun - M. Pardej),
Olejniczak Zofia kl. II A (opiekun - N. Truszkowska),
Gieraga Alicja kl. II A (opiekun - N. Truszkowska).
W kategorii Maluch:
opiekun - B. Ruman
Gratulacje!
Szkolny koordynator konkursu - Beata Ruman

Rozstrzygnięto również Międzyszkolny Konkurs Matematyczny „Myślenie w cenie” organizowany po raz kolejny przez Szkołę Podstawowa nr 11 w Zgierzu. Uczniowie rozwiązywali zadania, w których należało wykazać się wiedzą  matematyczną
i umiejętnością logicznego myślenia. Magdalena Wosiecka kl.VI B zajęła II miejsce,
opiekun - Beata Ruman

WYCIECZKA DO KOTLINY KŁODZKIEJ

23 maja klasy Va i VIa wraz z wychowawczyniami wyruszyły na odkrywanie tajemnic Kotliny Kłodzkiej. Swoją przygodę z tym regionem Polski rozpoczęliśmy od Kopalni Złota
w Złotym Stoku. Dzięki tryskającemu humorem przewodnikowi w przyjemny sposób nie tylko zdobyliśmy nowe wiadomości, ale także mogliśmy wykazać się swoją, wcale nie małą wiedzą, odpowiadając na często podchwytliwe pytania.  Po wyjściu z kopalni poznaliśmy tajniki wybijania złotych monet i odlewania sztabek złota. Obejrzeliśmy wystawę minerałów oraz mieliśmy możliwość samodzielnego ich poszukiwania na „Diamentowym polu”.  Mimo tak licznych atrakcji nie zabrakło nam sił, by po obiadokolacji wyjść na boisko pograć w siatkówkę i piłkę nożną.
Następnego dnia po leniwym poranku  udaliśmy się do Kletna do Jaskini Niedźwiedziej,
w której podziwialiśmy bogatą szata naciekową z wielką różnorodnością form i barw. Widzieliśmy także jej mieszkańców - nietoperze.  Jedna z grup w nagrodę za wykazanie się wiedzą przyrodniczą mogła zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie w Sali Pałacowej.
Pełni wrażeń wróciliśmy do pensjonatu na przepyszny obiad.
Po krótkim odpoczynku pojechaliśmy do Lądka-Zdroju, najstarszego na ziemiach polskich kurortu, by skorzystać z tamtejszych gorących źródeł. Na szczęście nikt z nas nie cierpi
na reumatyzm, więc po spróbowaniu wód siarczkowo-fluorowych mogliśmy z czystym sumieniem z nich zrezygnować, oddając się podziwianiu XVII wiecznych budowli i parków uzdrowiskowych.  Po kolacji czekała nas dyskoteka.
Czwartek spędziliśmy zdecydowanie bardziej aktywnie. Zaraz po śniadaniu ruszyliśmy ponownie do Złotego Stoku, aby wziąć udział w podziemnym spływie łodzią o wdzięcznej nazwie Titanic. Podczas gdy część grupy próbowała nie wypaść do lodowatej wody, pozostali z dużym powodzeniem płukali złoto. Wizytę w kopalni zakończyło dobrowolne poddanie się przez niektórych z nas karze zamknięcia w dybach.
Prosto stamtąd udaliśmy się do Kłodzka. Przespacerowaliśmy się uroczymi uliczkami aż do twierdzy, gdzie czekał nas znacznie mniej uroczy, ale za to bardziej emocjonujący spacer podziemnymi labiryntami. Co odważniejsi mimo przestróg przewodnika zdecydowali się przejść najniższym  z korytarzy, którego wysokość  nie przekracza 90 cm.  Nikt nie zrejterował i wszyscy bohatersko pokonali przeszkodę.
Po pełnym emocji przedpołudniu myśleliśmy, że to koniec atrakcji, jednak wychowawczynie i nasz pilot mieli inne plany. Zdecydowali, że musimy spalić obfity obiad
i pogonili nas na szczyt Czarnej Góry. Początkowo niektórzy cicho protestowali, ale gdy wspięliśmy się na platformę widokową, skąd roztacza się przepiękny widok na Kotlinę Kłodzką, wszyscy zgodnie stwierdzili, że warto było.
Wieczór spędziliśmy równie ciekawie. Najpierw wzięliśmy udział w zabawie towarzyskiej opracowanej przez naszą koleżankę Martynę Nykiel. Po wykonaniu wyznaczonych zadań, każdy w nagrodę otrzymał certyfikat i złotą monetę. Później bawiliśmy się na kolejnej dyskotece.
W piątek spakowaliśmy się, pożegnaliśmy z przemiłym gospodarzem i wyruszyliśmy
w drogę powrotną. Najpierw jednak odwiedziliśmy leżące na terenie  Parku Narodowego Gór Stołowych „Błędne Skały”. Tutaj przeciskaliśmy się skalnymi szczelinami, podziwiając niesamowite formy skalne, a  przewodnik opowiadał historyjki i legendy  z nimi związane.
Po opuszczeniu tego niezwykłego labiryntu pojechaliśmy do Wambierzyc, obejrzeć słynną renesansową bazylikę z barokowym wnętrzem i cudowną figurką Matki Boskiej.
tylko nas obiad w Twierdzy Kłodzkiej i nasza wyprawa nieuchronnie zbliżyła się do końca. Pozostały nam po niej wspaniałe wspomnienia i nadzieja, ze kolejne wycieczki będą równie udane.

WSZYSTKO DZIŚ DLA MAMY!

W poniedziałek 29 maja uczniowie klasy II a zaprosili swoich rodziców na program artystyczny przygotowany z okazji Dnia Matki, pod kierunkiem wychowawczyni p. Natalii Truszkowskiej. W czasie występu uczniowie śpiewali piosenki i recytowali wiersze. W humorystycznych scenkach przedstawili codzienne relacje między mamą a dzieckiem.  Nie zabrakło pięknych życzeń i własnoręcznie wykonanych upominków. Rodzice oglądali swoje pociechy z uśmiechem i łezką wzruszenia w oku.

INNOWACJA PROGRAMOWA

31 maja 2017 roku zakończono w naszej szkole realizację innowacji programowej „ Angielski na świetlicy to się teraz liczy ” autorstwa pani Anny Słabęckiej. Uczniowie łączyli wypoczynek i zabawę na świetlicy z nauką języka angielskiego. Mamy nadzieję, że w naszych uczniach została rozbudzona chęć do nauki języka angielskiego i obiecujemy, że podobne zajęcia będą kontynuowane w latach następnych.

WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE

Pod takim hasłem w drugim półroczu odbywały się spotkania rodziców i uczniów  w klasie II b,
w każdą środę na pierwszej godzinie lekcyjnej.
Celem porannych spotkań było czytanie przez dorosłych wybranych wspólnie z dzieckiem fragmentów ulubionej książki. Chodziło również o rozbudzanie zainteresowań czytelniczych i przybliżanie dzieciom ciekawych pozycji książkowych, ale też o podtrzymywanie  i utrwalanie dobrych relacji, podkreślanie wartości wychowawczych, które niosły opisywane przygody bohaterów literackich. Dzieci zawsze

z dużą uwagą słuchały, chętnie podejmowały rozmowy w oparciu o poznane teksty i wymieniały się książkami.
Czytali dla nas:
p. Krzysztof Gaweł, p. Joanna Gaweł, p. Alina Janyska, p. Małgorzata Łuszcz,
p. Beata Gawron,
p. Monika Lutosławska

Dziękujemy  za poświęcony czas, starannie dobrane i znakomicie zaprezentowane książki.

Uczniowie i wychowawczyni - Marianna Pardej

WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE

w każdą środę na pierwszej godzinie lekcyjnej.

Czytali dla nas:
p. Krzysztof Gaweł, p. Joanna Gaweł, p. Alina Janyska, p. Małgorzata Łuszcz,
p. Beata Gawron,
p. Monika Lutosławska

Uczniowie i wychowawczyni - Marianna Pardej

BAŚNIOWY AMBARAS

Małe Koła Teatralnego pod opieką p. Anny Sadok wystawiło dla uczniów naszej szkoły klas I-III i oddziału przedszkolnego przedstawienie pt. „Baśniowy ambaras”, który miał na celu propagowanie czytelnictwa wśród uczniów. Barwne stroje przygotowane przez rodziców, ciekawa choreografia i wspaniała interpretacja tekstu, to wszystko sprawiło, iż widzowie przenieśli się w świat baśni i bajek. Mamy nadzieję, że chętniej będą sięgali po literaturę dla dzieci, którą proponuje nasza szkolna biblioteka.

Obsada:
Śnieżka
Zuzanna Skowrońska
Siedmiu krasnoludków
Hanna Gawron, Lena Kępa, Zuzanna Puszczyńska Dominik Fortuniak, Jakub Gąsienica-Mikołajczyk, Alexander Popek, Mikołaj Wosiecki
Zła królowa
Hanna Sobańska
Fantazja -  Nikola Cicha
Wróżki
Emilia Bachorska, Paulina Marciniak, Antosia Sencerek, Kornelia Tomaszewska
Solistki
Julia Karolak, Angelika Szpruch

DZIEŃ ZIEMI

Z okazji Światowego Dnia Ziemi Mały Samorząd Uczniowski pod opieką p. Anny Sadok zorganizował klasowy konkurs plastyczny „Ziemia nasza Planeta”, którego celem było promowanie postaw ekologicznych w społeczeństwie. Przygotowane plakaty pokazały za co szanujemy naszą Ziemię, co w niej lubimy, jak o nią dbamy. Wszystkie prace wymagały dużego zaangażowania uczniów, ich kreatywności i pomysłowości, ale najlepszy okazał się plakat klasy II a, II m-sce zajęła klasa I, a II m-sce klasa II b.

Wszystkim serdecznie gratulujemy!

JUŻ WIEM, UMIEM, POTRAFIĘ

Już po raz kolejny w naszej szkole został zorganizowany konkurs „Już wiem, umiem, potrafię” dla uczniów klas pierwszy szkół podstawowych ze Zgierza, który jest objęty honorowym patronatem Prezydenta Miasta Zgierz Przemysława Staniszewskiego. Nad organizacją całego konkursu oraz przygotowaniem zadań czuwała p. Anna Sadok. W jury zasiadły panie Agnieszka Łuczak z SP 1, Jadwiga Wożniak z SP 3, Anna Jędrzejczak z SP 4. Nagrody zostały ufundowane przez Urząd Miasta Zgierza i organizatora konkursu Szkołę Podstawową nr 10. Swoją obecnością zaszczycił uczestników Naczelnik Wydziału Edukacji i Młodzieży p. Marek Lipiec, który miał dla wszystkich słowa wsparcia i otuchy.

Laureaci:
                                                                 Jakub Domagała
                                                                 Zofia Rosiak

EKOASY

19 maja 2017 roku uczniowie klasy III a i III b reprezentowali naszą szkołą w międzyszkolnym konkursie ekologiczno przyrodniczym EKOASY organizowanym przez Zespół Szkolno Gimnazjalny w Słowiku. Anna Bakalarz, Wiktor Sadok (kl. III a), Emilia Bachorska, Mikołaj Wosiecki (kl. III b) zdobyli II miejsce wykazując się wiedzą w zakresie ekologii i przyrody.
Serdecznie Gratulujemy!
Opiekunowie: p. Ewa Bańbura, p. Anna Sadok

KOLOROWE OSIEDLE

Konkurs plastyczny „Kolorowe osiedle”pod patronatem Prezesa Zgierskiej Spółdzielni Mieszkaniowej z udziałem dzieci z przedszkoli i szkół zgierskich został rozstrzygnięty.
Miło nam pogratulować uczennicy klasy VI a, Aleksandrze Łuszcz
, która zaprojektowała mural, a jej praca znalazła się wśród nagrodzonych.
Szkolny opiekun konkursu Marianna Pardej

ZIELONA SZKOŁA KLAS 2A i 2B

15 i 16 maja klasy II A i II B po raz pierwszy wyjechały na dwudniową wycieczkę.
Celem wyjazdu było między innymi przybliżenie uczniom  wybranych dzieł architektury i sztuk plastycznych należących do polskiego i europejskiego dziedzictwa kultury. Podczas zwiedzania dowiadywali się także o niektórych wydarzeniach związanych z historią naszego kraju.
Słuchali legend, ciekawostek przyrodniczych, gromadzili wiedzę o zwierzętach i roślinach charakterystycznych dla tego regionu. Ponad to pod opieką wychowawców utrwalali zachowania związane z bezpieczeństwem podróżowania, zachowania się w miejscach publicznych,
a także doskonalili swoją  samodzielność w zakresie samoobsługi i radzenia sobie w różnych sytuacjach.
W Inowłodzu zwiedzali romański kościółek z XI wieku, częściowo odbudowane ruiny zamku z czasów Kazimierza Wielkiego, a w nim wystawę obrazów miejscowych artystów i izbę poświęconą Julianowi Tuwimowi, który często spędzał wakacje właśnie w tej miejscowości.
W Spale najbardziej podobał się dzieciom znany w całej Polsce i nie tylko, ośrodek sportowy. Zachwycił mały, piękny kościółek w stylu zakopiańskim i oczywiście symbol tego miejsca
pomnik żubra.
Po długim spacerze wycieczkowicze dotarli do Konewki, gdzie obejrzeli bunkry kolejowe.
Ostatnim etapem wędrówki był Park Krajobrazowy Niebieskie Źródła, Skansen Rzeki Pilicy i groty w Nagórzycach.
Dzieci wróciły pełne wrażeń i ochoty na kolejny wyjazd, który planowały już w autokarze.

ZIELONA SZKOŁA KLAS 4, 5B I 6B

W dniach od 8 do 12 maja uczniowie klas 4, 5b oraz 6b wyjechali na "Zieloną Szkołę". Celem było Pomorze Gdańskie. W drodze do miejsca noclegów zwiedziliśmy zamek krzyżacki w Gniewie. Wieczorem dojechalismy do Kątów Rybackich, gdzie znajdowała się baza noclegowa. Po zakwaterowaniu nastąpiło powitanie z morzem.
Na drugi dzień wyjechalismy do Gdańska. Zwiedziliśmy starówkę, Kościół Mariacki. Następnie odbyły sie zajęcia edukacyjne w Ośrodku Kultury Morskiej. Po kolacji - dyskoteka, na której bawiliśmy się wyśmienicie.
Kolejny dzień powitał nas opadami śniegu, ale myśmy dzielnie pomaszerowali do latarni morskiej w Krynicy Morskiej. A po południu, przestało juz padać, zwiedzaliśmy rezerwat kormoranów i znów bylismy na plaży. Po kolacji była kolejna dyskoteka.
Czwartek powitał nas piękna słoneczna pogodą, która już nas nie opusciła. Popłynelismy statkiem do Fromborka, gdzie zwiedzalismy Muzeum Kopernika. Wysłuchaliśmyami koncertu organowego w Katedrze. Wracaliśmy znów statkiem. Wieczorem kolejna atrakcja - ognisko z różnymi grami
i zabawami.
Piątek to niestety ostatni dzień naszej "zielonej" i trzeba była wyjeżdżać z tego pieknego miejsca. W drodze powrotnej zwiedziliśmy Muzeum Wisły w Tczewie oraz gotycką katedrę w Pelplinie.
Szkoda, że czas tak szybko minął. Mamy nadzieję, że za rok znów z wychowawcami pojedziemy zwiedzać nasz piękny kraj.

FASCYNUJĄCY ŚWIAT MIESZKAŃCÓW HOGWARTU

FASCYNUJĄCY ŚWIAT MIESZKAŃCÓW HOGWARTU pod takim hasłem odbył się XIV Międzyszkolny Konkurs Plastyczny organizowany przez Szkołę Podstawową nr 8 w Zgierzu, w którym nasi uczniowie wzięli udział.
Były to prace w postaci ilustracji do jednej z powieści cyklu o Harrym Potterze wykonane dowolną techniką plastyczną.
Gratulujemy naszym uczennicom:
Gabrysi Klimkiewicz, kl VA I miejsce,
Hani Gawron, kl IIB II miejsce,
Kasi Duniak , kl VI B
III miejsce.

Szkolni opiekunowie konkursu: Marianna Pardej, Anna Sadok

WIELKANOCNA SZTUKA

Uczniowie naszej szkoły bardzo chętnie udzielają się w różnorodnych konkursach plastycznych. I tak też było przed świętami Wielkanocnymi. W międzyszkolnym konkursie „Pisanki, kraszanki, jaja malowane…” organizowanym przez SP 12 w Zgierzu Klaudia Płaczkowska  uczennica kl. VI b zdobyła nagrodę główną, a Karina Owczarek i Julia Prasal ucz. kl. VI b dostały wyróżnienie. Drugim konkursem propagującym tradycje świąteczne był „Barwy Wielkanocy 2017” organizowany przez MOK w Zgierzu. Wśród nagrodzonych prac znalazła się kartka Martyny Nykiel ucz. kl. VI a.
Wszystkim bardzo gratulujemy!
Opiekunowie : Marianna Pardej, Anna Sadok

ŚNIADANIE WIELKANOCNE W KLASIE 3B

Wielkanoc to czas radości i odrodzenia, a jego ważnym momentem jest świąteczne śniadanie. I właśnie takie zorganizowała klasa III b pod opieką wychowawcy p. Anny Sadok, przy współpracy z rodzicami. Na stole zagościły tradycyjne potrawy wielkanocne. Przywędrował również zajączek wielkanocny, który obdarował wszystkich wspaniałymi prezentami. Swoją obecnością zaszczycili uczniów Naczelnik Wydziału Edukacji i Młodzieży p. Marek Lipiec oraz dyrektor p. Paweł Marynowicz, którzy złożyli wszystkim świąteczne życzenia oraz podzielili się jajkiem. Spędzony wspólnie czas pozwolił dzieciom zgłębić wiedzę na temat tradycji obchodzenia świąt i radosnego ich spędzania.

KLASY TRZECIE W PLANETARIUM

Uczniowie kl. III a i III b pod opieka p. E. Bańbury, p. A. Sadok i p. I. Jatczak  21 kwietnia uczestniczyli w wycieczce do Planetarium EC1 W Łodzi, gdzie mieli możliwość zgłębić wiedzę na temat astronomii i kosmosu. Brali udział w edukacyjnym pokazie pt. „Dwa szkiełka”, dzięki któremu odbyli podróż do czterech księżyców Jowisza, pierścieni Saturna oraz niezwykłych struktur innych galaktyk. Poznali również historię odkryć wielkich astronomów i fizyków: Galileusza, Huygensa, Newtona, Hubble'a oraz wielu innych, których badania stały się możliwe dzięki wynalezieniu ponad 400 lat temu pierwszego teleskopu. Projekcję poprzedził krótki opis zjawisk astronomicznych zachodzących aktualnie na niebie. Uczniowie także zwiedzili odnowiony Dworzec Fabryczny.